Jak si udržet spokojený tým?

Tým je složen z lidí, to víme všichni. A taková úspěšnost a spokojenost celého týmu začíná už u samotného výběru uchazeče o místo ve Vaší společnosti. Největší roli při výběru sehrávají jeho nabyté zkušenosti, vědomosti a v neposlední řadě vzdělání. Shodneme se? A co lidská stránka? Berete v potaz při výběru také lidskou stránku osoby? Mám na mysli jeho přístup k práci, loajalitu, vstřícnost, schopnost rozhodování se a v neposlední řadě schopnost komunikace. A co můžeme udělat my pro udržení si spokojených zaměstnanců?

Existuje mnoho nástrojů pro zvýšení spokojenosti zaměstnanců. Jsou to tzv. zaměstnanecké benefity. Určitě Vám to něco říká. Patří mezi ně stravenky, dny dovolené navíc, notebook, využívání telefonu pro osobní účely a mnoho dalšího. V některých společnost dokonce mají tzv. manažera štěstí. Ti se starají o blaho zaměstnanců a tvoří jim zázemí.

Prozradím Vám jedno tajemství. Spokojené zaměstnance budeme mít i bez manažera štěstí.

Pro spokojenost celého týmu je klíčová tvorba vztahu. A jak všichni víme, každý vztah je o vzájemné komunikaci a kompromisech. Jakmile budeme mít v týmu byť jen jeden nekomunikativní článek, může to být riziko pro správné fungování celého týmu. Důležité je, naše zaměstnance poslouchat. Mohou mít strasti, starosti, přání a také hlavně dobré nápady. Když je lépe poznáme, prohloubí to naši i jejich důvěru. A to přece chceme.

Z naslouchání také zjistíme, co naši zaměstnanci chtějí, jaké mají sny. Může to být i kariérní postup. Touha po dalším vzdělání. A co pro nás může být lepší než ambiciózní člověk? Chce nám i sobě přinést něco víc. Chce být dobrý v tom, co dělá. Když za sebou uvidí výsledky, když bude „růst“, bude spokojený. A my taky. Budeme mít člověka, který zvyšuje svou kvalifikaci, září a dělá pozitivní reklamu i naší společnosti.

Jasně a správně zadané úkoly jsou klíčem k jejich včasnému a správnému splnění.

Za dobře odvedenou práci je nezapomínejte chválit. Pochvala je něco jako motor. Náš člověk bude vědět, že něco odvedl dobře a kromě finanční odměny jste mu slovní pochvalou také zvedli sebevědomí a ego. A kvalitní a spokojený zaměstnanec si musí věřit. A Vy mu v tom můžete takto jednoduše pomoct.

Pochvala může přijít také i v podobě volna navíc. Našich lidí si vážíme, proto jim také poskytneme dostatečný čas k odpočinku a regeneraci. Přetěžováním a přeúkolováním nám akorát vyhoří.

Motivace. Jeden známý kouč říká, že vnější motivace je jako smrad. Funguje jen pár hodin. Pořádání motivačních soutěží a zvyšování provizí je moc pěkná věc. Nicméně náš člověk musí chtít pracovat. Je důležité, aby věděl, co opravdu chce. Je důležité, abychom to od něj věděli i my.

Takže vybírejte pečlivě, komunikujte, mějte cíl, vydělávejte a buďte šťastní.

Kristýna Čerstvá

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů