Delší není lepší aneb internet není Hollywood

Video prohlídky, videa makléřů, videa realitních kanceláří. S videi se nám na realitním trhu roztrhl pytel. Je to dobře? Bezesporu. Je však třeba se držet základních pravidel. Kromě kvality některých videí je největším problémem samotná délka. Chcete udržet pozornost? Zapomeňte na minutové reklamy.

Doba nás naučila, že není reklama, která nejde přepnout, vypnout, přeskočit nebo zavřít. I televizi jsme se naučili přetáčet. Výsledkem je, že více než 90 % lidí přeskakuje video reklamu. Sami se zaměřte na to, po kolika vteřinách začínáte hledat tlačítko přeskočit u internetových videí.

Vaše video by v první řadě mělo splnit cíl, pro který jste ho vytvořili a až poté šířit umění nebo přicházet s hlubokými myšlenkami. Od toho jsou tady jiní a vás to může stát spoustu peněz.

I ryba udrží pozornost déle než my.

Myslete na to, jakým způsobem se k vašemu videu zákazník dostane. Podívejte se do vašich statistik, budou více než výmluvné.

Většinu video obsahu dnes konzumujeme na mobilních zařízeních, často v pohybu, jen tak pro zábavu a k ukrácení volné chvíle. Vzpomeňte si, kdy jste naposledy při čekání na vybrané video shlédli vice než 30 vteřin reklamy. Nechtějte po vašich zákaznících to, co sami neděláte. Výzkum společnosti Microsoft ukázal, že průměrný divák udrží pozornost pouze 8 vteřin, což je méně než zvládne zlatá rybka.

Jak dlouhé má tedy video na internetu být?

Podle Facebooku je ideální délka video reklamy 10 vteřin. Ale i 3 by vám mohly stačit.

Google navíc od roku 2018 přestane nabízet nepřeskočitelné 30 vteřinové reklamy, zůstanou pouze kratší.

Jak to vypadá v realitní praxi?

Jako vzorové video jsem vybral videoprohlídku domu u Brna. Video bylo natočeno profesionálním kameramanem s profesionální postprodukcí. Cena videa byla okolo 10 000 Kč.

Délka videa: 1:46

Celkový počet shlédnutí: 2016

Médium: Facebook

Výsledky?

Pouze 50% uživatelů vidělo více než 16 sekund videa.

30% diváků se vydrželo dívat 36 vteřin.

.

A pouze 13,2% diváků se na video dodívalo.

Řešení?

  • Zkraťte vaše videa a dělejte jich více.
  • Dbejte na to, aby se Vaše logo objevilo ve videu co nejdříve a snažte se klíčové informace sdělit do 10 vteřin, kdy máte největší šanci zákazníka oslovit.
  • Zkoušejte, která videa budou úspěšnější a testujte je. Ty neúspěšné úplně vyřaďte.
  • Titulky ve videu Vám zaručí, že si jej pustí více lidí a hlavně jim budou rozumět. 
  • Stanovujte si cíle a působte na emoce
  • Dělejte video na míru cílové skupině

Stále si nevíte rady jak natočit správnou videoreklamu? Napište nám a my uděláme první krůčky s vámi.

Jakub Vrzala

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů