Dnes více než kdy jindy platí, že je na sociálních sítích každý, kdo má ruce a nohy (a ani to není nutně podmínkou). Sociální sítě využívá v ČR 45% dospělé populace a jejich počet neustále roste. Zároveň s tím roste taky počet Vašich známých a přátel, se kterými jste na sociálních sítích ve spojení a tím pádem také potřeba třídit obsah, který na sociální sítě publikujeme.
Je lepší proměnit tři reakci vašich “přátel” v peníze, než mít padesát reakcí, které vám účty nezaplatí. Sociální sítě dnes totiž rozlišují vztahy mezi vámi a vašimi přáteli a podle toho také zvyšují nebo snižují viditelnost vašich příspěvků. Jak ovšem docílit relevantního obsahu pro různé typy svých přátel? Odpověď je jednoduchá, cílení a vytvořené okruhy uživatelů.
Vaše kolegy, vaše obchodní partnery a další lidi z oboru pravděpodobně nezajímá, že jste si byli ráno zaběhat s výborným časem a cítíte se odpočatě a plní energie. Na druhou stranu, pokud na ně zacílíte s fotkou ze semináře, pracovního oběda nebo právě nabrané nemovitosti, budou reagovat více a Facebook vás příště zobrazí znovu.
Na hlavní stránce Facebooku najdete pod kartou prozkoumat “Seznamy přátel”. Po kliknutí si můžete libovolně tvořit malé i velké seznamy vašich přátel, takže můžete vytvořit například seznam Reality a nahrát do něj všechny vaše kolegy z oboru. Facebook patří mezi nejchytřejší sociální sítě, hodně vám s tvořením seznamů pomůže, například seznam pro rodinu se vám vytvoří sám a většinou velmi přesně. Pokud se Vám nedaří záložku najít, najdete ji na odkazu:
https://www.facebook.com/bookmarks/lists/.
Při vkládání nového příspěvku na Facebooku můžete dole vlevo vybírat uživatele, kteří váš příspěvek uvidí. Pokud se vám podařilo vytvořit vlastní seznam, Facebook vám nabídne i tuto možnost. Poté už Facebook automaticky zobrazí příspěvek pouze uživatelům v tomto seznamu.
Díky vytvořeným seznamům se vám podaří dostat vaše příspěvky tam, kam by se bez těchto seznamů nedostaly a zároveň činí vaši komunikaci odbornější a vy se vyvarujete příspěvkům jako s pejsky na Kofole a další, které nejsou pro vaše klienty zajímavé a dlouhodobě snižují možnost, že další příspěvky budou mít kvalitní dosah.
U jiných sociálních sítí, jako například Linkedin, tento problém nemusíte řešit. Linkedin je čistě pracovní síť, kam osobní příspěvky téměř výhradně nepatří.
Nyní tedy víte, jak správně nastartovat komunikaci, takže s chutí do toho!
Martin Diblíček