Naše nová kolegyně Kristýna popsala realitní trh očima obyčejného člověka. Jak vidí naše nová posila realitní trh? To se dočtete v článku níže.Martin Diblíčekzakladatel www.realitni-marketing.cz
Realitní kanceláře se často nacházejí pod palbou kritiky médií i internetových diskuzí. My lidé, obyčejní smrtelníci, máme mnoho negativních zkušeností a realitní kanceláře vybíráme pečlivě a často hledáme i jiná řešení. Vznikají portály pro prodej či pronájem nemovitostí bez realitních kanceláří. Vznikají portály pro hodnocení realitních kanceláří, kde se množí další a další upozornění na nepoctivé makléře a kanceláře. Jak si tedy získat zpět dobrou pověst? A nejlépe, jak o ni vůbec nepřijít? Řeknu Vám, jak to vidím já.
Realitní kancelář
Tvoří ji lidé. Základem dobře fungující realitní kanceláře by měli být spokojení lidé. To oni jsou Vašimi prvními zákazníky. ☺
Realitní makléř
První osoba, která odpoví na můj e-mail, zvedne telefon v případě mého zájmu o nemovitost. Je to první kontakt. Tvoří se můj první dojem a ten bývá klíčový. Pokud osoba nepůsobí věrohodně, pomalu můj zájem o úžasný skvělý domov klesá. A čím to tak třeba je? Rozčiluje mě strohá odpověď e-mailu, bez oslovení: „Pošlete mi na sebe telefon“. Aspoň, že ta automaticky nastavená patička s rozloučením a jménem tam zůstala. Já vím, máte toho moc, čeká Vás další prohlídka a nějaká ženská chce támhletu nemovitost a nenapíše na sebe ani telefon. To se stane, jsme lidi, no ne? Nikdy nevíte, co je za člověka na druhé straně a o co dalšího by mohl mít eventuálně zájem. Učinit první dojem máte jenom jednou, proto si na něj dávejte velký pozor.
Mějte ve svém týmu kvalitní lidi. Příjemné, loajální, asertivní a ochotné. Jsou to oni, kdo tvoří Vaši značku více než cokoliv jiného. Vyplatí se to. Věřte mi.
Důvěryhodnost
Obecně platí, že důvěryhodnost znamená dobré jméno. Důvěryhodnost ovlivňuje realitní makléř, nastavení komunikace i strategie realitní kanceláře.
Mám zkušenost s důvěryhodností jedné franšízové realitní kanceláře velmi známé značky. Sešli jsme se dva zájemci o nemovitost (to, že jsem projevila zájem písemně už dva dny před dalším zájemcem, vem čert), já jsem měla peníze na zálohu okamžitě k dispozici a předschválenou hypotéku. Pana makléře to nijak nevykolejilo a oznámil mi, že pokud mám zájem o nemovitost, bude se konat malá neoficiální aukce přímo na bytě a kdo dá víc, ten bude mít možnost koupit. Pojem „neoficiální aukce“ mi ani strejda google nedokázal vysvětlit. A víte co? Přes tu realitní kancelář bych si nepronajala už ani pozlacený byt zadarmo. Zklamali mě, poprvé a naposledy.
Pro mě jako klientku, je dále důležité projít si obchodní rejstřík a protože patřím do mladší generace, dívám se i na reakce a příspěvky na sociálních sítích, prohlížím si web, vytvářím si komplexní názor na to, jak kvalitní vaše práce je.
Cena
„Víte, a k té prodejní ceně. Připočtěte si moje provize, pak ještě něco za právní servis…“ Proč se to dozvídám až na prohlídce? Hlava mi šrotuje na plné obrátky, počítám a zjišťuji, že jsem jela pár desítek kilometrů úplně zbytečně, protože na to nemám. A Vy jste ztratili hodinu času na prohlídce s člověkem, který vlastně na to bydlení nemá. Neefektivní? Ano. ☺
Zprůhledněte své ceny nemovitostí rovnou na webu. Ušetříte čas sobě i ostatním a můžete se tak věnovat jen lidem, kteří mají o nemovitost opravdu zájem. ☺
Zázemí firmy
Zázemí, nebo nazývejme to klidně kancelářemi, je pro mě jako pro potenciálního klienta také velmi důležité. Nechci obchodovat s „garážníky“. Opravdu chci vstoupit do pěkných kanceláří, vidět spokojené a usměvavé lidi a sedět v čistém a příjemném prostředí. Jako zákazník se chci cítit jedinečně. Zavazuji se na půlku života. To s Vámi se upisuji na odpis desítek tisíc měsíčně z mého účtu na desítky let. Ráda bych, abych pro Vás byla jedinečná. ☺
Kristýna
social media specialist www.realitni-marketing.cz